DK Nyt
Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK Job

Kommunal hotline gør det nemt for sagsbehandlere

KORT NYT13. OKT 2015 14.13

Siden maj 2015 har sagsbehandlere i kommunerne kunnet bruge en ny version af Ankestyrelsens juridiske hotline. Den giver bedre søgemuligheder og viser flere svar online end den tidligere model fra 2012. Den forenkler teknikken og giver mulighed for at dele langt flere svar. 

Svarene er inddelt i 16 emner, og for at komme til spørgemuligheden skal sagsbehandleren klikke sig igennem et emne og se, om svaret allerede findes. Ikke sjældent har sagsbehandlere i de forskellige kommuner de samme tvivlspørgsmål, og det sparer tid for alle, hvis sagsbehandleren kan få hjælp af et svar, der allerede findes i databasen. Samtidig er det blevet meget lettere at søge efter et emne eller et lovområde, idet juridisk hotline har fået en specialtilpasset søgemulighed. 

Det er serviceloven, der spørges mest til, men også beskæftigelsesområdet - særligt kontanthjælpsområdet - er noget, der bliver spurgt meget om.

Læs mere om Ankestyrelsens juridiske hotline her

Besøg Ankestyrelsens juridiske hotline her

dc