Ny digital værktøjskasse skal hjælpe turismebranchen

KORT NYT7. FEB 2021 11.47

Forretningspotentialet i de digitale muligheder er enormt for turismesektoren. Derfor udgiver tre destinationer – Destination Himmerland, Destination Limfjorden og Destination Kystlandet – sammen med Dansk Kyst- og Naturturisme en digital værktøjskasse, der skal skærpe branchens appetit på de digitale muligheder.

- Danmark er blandt de meste digitaliserede lande i verden. Og med en digital værktøjskasse i hånden bliver det nemmere for de danske turismeaktører at udnytte de forskellige digitale platforme til at optimere forretningen, gøre hverdagen lettere og mere tidseffektiv og ikke mindst øge indtjeningen, fortæller Jimmi Stæhr-Petersen, der er turistdirektør ved Destination Himmerland.

Den digitale værktøjskasse er udviklet i samarbejde med en række danske destinationsselskaber og med input fra virksomheder på tværs af turismebranchen. Det sikrer, at værktøjskassens indhold og anbefalinger er relevante og afstemt efter behovet i branchen.

rbr